اطلاعیه ها

برگزاری کلاس های واقعیت مجازی VR

تا همین چند سال پیش، کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که واقعیت مجازی (VR) به یکی از فناوری‌های ترند در صنعت بازی تبدیل شود و بیشتر شبیه یک رویا بود. وی آر (VR) در واقع به یک دنیای شبیه‌سازی شده با کمک کامپیوتر با ظاهری قابل باور است که با کمک ابزار و فناوری‌های خاص، به انسان این امکان را می‌دهد که در فضای آن قرار گرفته و با آن ارتباط برقرار کند. به این ترتیب، وی آر رویای تجربه‌ی یک جهان متفاوت را بدون جابه‌جایی و تغییر محل جغرافیایی، برایمان ممکن کرده است. واقعیت مجازی (Virtual Reality) در سال‌های اخیر یکی از پرسروصداترین فناوری‌ها بوده است.

در واقعیت مجازی یک فرد از طریق یک عینک مخصوص می‌تواند به بالا، پایین یا به هر جهتی نگاه کند، گویی واقعاً در آنجا است. در واقع، امروزه واقعیت مجازی را به عنوان واقعیتی که توسط رایانه تولید می‌شود، تعریف می‌کنند. یک واقعیت شبیه‌سازی شده، یک دنیای مصنوعی است که کاربر می‌تواند خود را با تجهیزات فنی مناسب در آن قرار دهد. به معنای دیگر، این فناوری به این شکل عمل می‌کند که کاربر را درون یک تجربه قرار می‌دهد. کاربران به جای مشاهده یک صفحه نمایش در مقابل خود، در تعامل با یک دنیای سه‌بُعدی هستند و در آن غوطه‌ور می‌شوند.

در مجموعه مدارس اندیشمند کلاس های واقعیت مجازی با محتواهای آموزشی در برنامه درسی گذاشته شده است و به صورت هفتگی برگزار می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =