اهداف آموزشی در ادبیات مقطع ابتدایی:
در نقطه ی شروع، سنجش آغازینی از فراگیران به عمل می آید که یادگیری های پیشین ایشان مورد ارزیابی قرار می گیرد و پس از دیدن نتایج در صورت نیاز به ترمیم ابتدا ایجاد علاقه و انگیز می گردد سپس روی مهارت هایی مانند سخن گفتن، تصویر خوانی و روانخوانی ، املا، درک مطلب ، دانش های زبانی و ادبی (آرایه ها و دستور) خوش نویسی ، روحیه نقد پذیری و انتقاد، تقویت پویایی در کلاس، شناسایی و تحقیق درباره شاعران و نویسندگان، معرفی کتاب و ایجاد فرهنگ کتابخوانی، تفهیم مفاهیم و پیام های دوس و متون، ضرب المثل و کاربرد آنها و … ، کار شد.
زنگ علوم
زنگ فارسی