اهداف آموزشی در ادبیات مقطع  ابتدایی: 

در نقطه ی شروع،  سنجش آغازینی از فراگیران به عمل می آید که یادگیری های پیشین ایشان مورد ارزیابی قرار می گیرد و پس از دیدن نتایج در صورت نیاز به ترمیم  ابتدا ایجاد علاقه و انگیز می گردد سپس روی مهارت هایی مانند سخن گفتن، تصویر خوانی و روانخوانی ، املا، درک مطلب ، دانش های زبانی و ادبی (آرایه ها و دستور) خوش نویسی ، روحیه نقد پذیری و انتقاد، تقویت پویایی در کلاس، شناسایی و تحقیق درباره شاعران و نویسندگان، معرفی کتاب و ایجاد فرهنگ کتابخوانی، تفهیم مفاهیم و پیام های دوس و متون،  ضرب المثل و کاربرد آنها و … ، کار شد.

 

زنگ علوم
زنگ فارسی